Ruilen en Retourneren

30 dagen bedenktijd

Na ontvangst van uw bestelling wilt u natuurlijk zo snel mogelijk uw product proberen. Mocht daaruit blijken dat het product toch niet is wat u zocht, dan kunt u gebruik maken van de 30 dagen bedenktijd. Als uw bestelling om welke reden dan ook niet bevalt, dan kunt u uw bestelling retourneren, mits u dit binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling aan ons meldt. U heeft dan het recht om uw bestelling om te ruilen voor een ander product, of om uw geld terug te krijgen. Na uw melding dat u van uw aankoop afziet heeft u nog 14 dagen om de bestelling terug te sturen.

U mag het product geprobeerd hebben zodat u kunt beoordelen of het product u bevalt. Het is wel van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk) indien u het aan ons wilt retourneren. Als het product beschadigd of niet compleet wordt geretourneerd, kan het zijn dat wij hier kosten voor in rekening brengen. In dat geval zal in overleg met de klant worden bepaald of het product voor een gedeeltelijke restitutie in aanmerking komt. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Uitzonderingen

Er zijn een aantal producten die wij om hygienische reden moeten uitsluiten van deze bedenktijd. Zo kunnen wij bijvoorbeeld in-ear headsets niet terugnemen als de verzegeling na levering is verbroken. Verbruiksartikelen als displayfolies, lijm of polijstmidddel komen alleen voor volledige restitutie van het aankoopbedrag in aanmerking, indien deze ongeopend retour komen. Indien geopend kan het zijn dat wij kosten in rekening brengen om uw retournering in behandeling te nemen.

Hoe kunt u een product retourneren

Als u een product wilt retourneren of ruilen, is het belangrijk dat u dit binnen 30 dagen na ontvangst van het product aan ons meldt. Meld via email of telefoon aan ons dat uw product geretourneerd moet worden, en wij geven u aan waar u uw product naartoe kunt retourneren, en welke informatie we nodig hebben bij de zending. Als het product door ons is ontvangen, ruilen we het om voor het gewenste artikel, of ontbinden we de overeenkomst en storten we uw volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat u van de aankoop heeft afgezien, terug op de rekening waarmee u betaald heeft. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U kunt ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen, als u daarbij maar een mededeling voegt waaruit uw wens tot herroeping blijkt. U kunt onderstaande stappen volgen om iets retour te sturen.

  • Neem contact op met onze klantenservice.
  • U ontvangt via mail of telefoon de gegevens die u nodig heeft om de zending naar ons te retourneren.
  • Voor het retoursturen mag u dit modelformulier voor herroeping gebruiken, maar u mag ook een eigen brief met klachtomschrijving bijvoegen.
  • Na ontvangst van de zending sturen wij u een ontvangstbevestiging toe, en gaan we met uw zending aan de slag
  • Nadat uw zending is onderzocht stellen we een oplossing voor om het probleem op te lossen.

Het retouradres

U kunt het volgende adres gebruiken om producten te retourneren:

GSMpunt B.V.
o.v.v. uw bestelnummer
Postbus 79
7670AB Vriezenveen

Kosten van retournering.

Voor het ruilen van een bestelling brengen wij geen kosten in rekening. Als u het aankoopbedrag terug wil ontvangen op uw rekening brengen wij € 2,95 in rekening. Wij brengen geen aparte handlingkosten in rekening voor het verwerken van uw retourzending. Heeft u vragen over deze stappen, de informatie die u ontvangt of andere zaken omtrent het retourneren van uw bestelling, neem dan contact met ons op.