9,5 / 10 steren

Wat klanten zeggen over GSMpunt

Een onafhankelijke mening/review is belangrijk om de betrouwbaarheid van een webwinkel of producten te pijlen. Op deze pagina leer je meer over onze bedrijfsreviews en de productreviews die wij verzamelen. Bedrijfsreviews verzamelen wij in samenwerking met meerdere partijen waaronder Feedback Company, Beslist, Tweakers, Google en anderen om een onafhankelijk beeld te geven van onze service. Product reviews verzamelen wij, zodat klanten elkaar kunnen adviseren en jij als klant bij GSMpunt eenvoudig de beste producten kunt vinden.

Bedrijfsreviews / Shopreviews:

Bedrijfsreviews zijn erg belangrijk voor ons. Het is de graadmeter voor onze service. Wij doen ons uiterste best om bestellingen snel te leveren, duidelijk te communiceren richting de klant en eventuele problemen snel en correct op te lossen. Het is om deze reden dat klanten ons zeer positief beoordelen en wij gemiddeld een 9,6 scoren op diverse review platformen.

Productreviews:

Met een assortiment dat bestaat uit ruim 40.000 artikelen is er een ruime keuze voor klanten. Productreviews zijn zowel voor klanten als voor GSMpunt een perfecte manier om te zien welke hoesjes, screenprotectors, opladers of headsets nu echt goed zijn. Producten die positief beoordeeld worden door klanten proberen wij zo goed mogelijk beschikbaar te houden. Producten die voornamelijk negatieve reviews ontvangen forceren we uit het assortiment (hierbij kunnen ze retour naar de leverancier of gaan in de aanbieding).

Productreviews worden beoordeeld voor deze gepubliceerd worden. Zonder deze tussenstap zou het mogelijk zijn op onze website content te laten verschijnen waar wij niet achter staan. Productreviews worden binnen enkele werkdagen door onze klantenservice gecontroleerd. Onze medewerkers krijgen hierbij de titel, tekst en foto’s te zien. Het aantal sterren en of de klant het product zou aanbevelen krijgen onze medewerkers bij het controleren van de reviews niet te zien.

Wij willen zo transparant mogelijk omgaan met de productreviews op GSMpunt.nl. Meer informatie hierover kun je vinden binnen ons reviewbeleid.

productreviews
Thuisiwnkel waarborg

Thuiswinkel waarborg

Met het Thuiswinkel Waarborg certificaat voldoen we aan alle eisen op het gebied van wet- en regelgeving. Dit wordt jaarlijks opnieuw getoetst. In het kort betekent dit dat je bij ons veilig kunt shoppen.

Certificaat bekijken

Beslist Klasse Shop

Met meer dan 12.000 reviews op het Beslist.nl platform is GSMpunt.nl aangemerkt als “Klasse Shop”. Dit prachtige label is een reflectie van het vertrouwen dat klanten hebben in de service en expertise van GSMpunt.nl.

Reviewbeleid:

Er is veel ophef over webshops en de manier waarop zij met reviews omgaan. Niet voor niets, want er wordt door de consument veel waarde gehecht aan de mening van andere klanten. Als een winkel zelf positieve reviews over zichzelf of over zijn producten schrijft, geeft dat onterecht een positief beeld. Hetzelfde gebeurt wanneer negatieve reviews niet geplaatst worden. Daarom is het in onze ogen belangrijk dat de klant kan vertrouwen op de echtheid van de reviews. Om een transparante weergave te geven van hoe wij met reviews omgaan, wordt ons beleid omtrent reviews hieronder uitgelegd.

Wanneer sturen wij een uitnodiging voor een review?

Vijf dagen nadat we een bestelling hebben verzonden, ontvangen onze klanten via een email de vraag om ons te beoordelen (tenzij je binnen je account hebt aangegeven geen review emails te willen ontvangen). Deze email is dynamisch opgebouwd. Het kan zijn dat we je hierbij vragen om een bedrijfsreview, een product review of beide. Dit is afhankelijk van emails die je al eerder hebt ontvangen, en of je bijvoorbeeld al eens een bedrijfsreview hebt geplaatst. Naast de uitnodiging is het ook mogelijk om in je "Mijn GSMpunt" account een review te plaatsen bij de producten die je hebt gekocht.

Wat doen wij met negatieve bedrijfsreviews?

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Ook bij ons gaat helaas wel eens iets mis. Daarnaast zijn wij bij de levering van onze producten afhankelijk van partijen als PostNL. Ook daarbij is een zending wel eens vertraagd. Een negatieve review vinden wij niet erg. Wij zien dit als waardevolle feedback en we proberen van fouten te leren. Wij willen geen negatieve reviews laten verwijderen. Behoudens extreme gevallen, denk aan haatdragende taal of discriminatie, bedreigende taal of obscene taal. Met betrekking tot klachten (mits er nog geen ticket aangemaakt is binnen onze klantenservice), kunnen wij de klant via email benaderen om eventuele problemen in ieder geval zo snel mogelijk te verhelpen.

Hoe worden productreviews beoordeeld?

In tegenstelling tot bedrijfsreviews, die door externe partijen worden beheerd, bewaren, hosten en beoordelen wij productreviews zelf. Uiteraard doen wij dit zorgvuldig en zo objectief mogelijk. Het is helaas nodig om productreviews te beoordelen voordat deze gepubliceerd worden. Dit doen wij om te voorkomen dat er haatdragende, obscene of discriminerende of foutieve content op onze website komt te staan. Productreviews worden doorgaans binnen vijf werkdagen beoordeeld door onze klantenservice. De beoordelaar krijgt hierbij de titel, uitgebreide review en de foto’s te zien. Het aantal sterren en of de klant het product zou aanbevelen, krijgt de beoordelaar niet te zien.

Voorbeelden van redenen om een productreview af te keuren zijn:

  • Review gaat niet over het product
  • Review is niet geschreven in het Nederland of Engels
  • Bevatten van privé-informatie
  • Bevatten van racistisch of intimiderend taalgebruik
  • Bevatten van bedreigingen of afpersing
  • Bevatten van ongewenst taalgebruik
  • Adverteren van andere bedrijven of spam
  • Oplossing aangeboden

Bij ongeveer 30% van de afgekeurde reviews hebben wij een oplossing aangeboden. Hierbij kan het zijn dat onjuiste informatie op de website is aangepast of dat een verkeerd besteld product zo snel mogelijk wordt omgeruild voor de klant. Ook deze reviews bieden geen toegevoegde voor de lezer.

Slechts 6,9% van de productreviews wordt afgekeurd om een van de bovenstaande redenen, waarbij van de afgekeurde reviews 60% is afgekeurd omdat deze niet over het product gingen. Denk hierbij aan reviews zoals: “Nog niet gebruikt”, “Verkeerde hoesje ontvangen” of “Bestelling is netjes en volgende dag geleverd”. Dergelijke reviews bieden geen toegevoegde waarde aan de lezer, omdat het niets zegt over het product waarbij ze geplaatst zijn.

Bij introductie van nieuwe producten kan het zijn dat vaste klanten van GSMpunt benaderd worden om deel te nemen aan een testpanel. Deze klanten krijgen dan de mogelijkheid om een product gratis te ontvangen in ruil voor een review over dat product. Bij onze reviews op de site staat vermeld als een klant deel uit heeft gemaakt van een testpanel. Wij betalen nooit voor het plaatsen van reviews.

gsmpunt pand met zonnepanelen

Onze duurzame ambities

Wij willen vandaag al de stappen zetten die nodig zijn voor een duurzamere toekomst. Je vindt dit terug in onze verantwoorde verpakkingen die FSC-gecertificeerd zijn, de groene energie die we opwekken met 225 zonnepanelen en onze duurzame werkwijze m.b.t. ons assortiment en retourneren.

Lees meer over duurzaamheid bij GSMpunt

Over GSMpunt.nl

Lees over hoe GSMpunt is ontstaan en leer meer over ons bedrijf. Neem een kijkje achter de schermen bij de mensen die er werken.

Over GSMpunt
Wat klanten zeggen over GSMpunt.nl